• Deel
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Vier redenen waarom TruliUs de perfecte oplossing is voor jouw Know Your Customer-proces

De Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme verplicht heel wat bedrijven om de identiteit van hun klanten uitvoerig te controleren en in een risicoprofiel te gieten. Dit proces, wat bekend staat als Know Your Customer (KYC), is onder meer van toepassing op banken, verzekeraars, beleggingsinstellingen, bedrijfsrevisoren, accountants, belastingadviseurs, vastgoedmakelaars, advocaten en notarissen.

Maar ook los van deze wet hebben heel wat bedrijven baat bij een doorgedreven identiteitscontrole, zeker voor wie online zaken doet. En daar hoeft geen tijdrovend en arbeidsintensief proces aan vooraf te gaan. Een digitale KYC-oplossing zoals TruliUs kan het werk aanzienlijk verlichten.

 

Win tijd, werk foutloos

Doe je zaken met andere bedrijven, overheden of organisaties? Dan komen er heel wat stappen kijken bij de verificatie van de identiteit van jouw klant, leverancier of partnerbedrijf. Met TruliUs werk je heel dit proces snel en foutloos af, omdat het manueel opzoekingswerk uitschakelt door elke stap in het proces te automatiseren:

  • De tool zoekt automatisch de correcte en meest actuele bedrijfsgegevens op in openbare databases en vergelijkt deze met de gegevens die het bedrijf heeft aangeleverd (Know Your Business – KYB).
  • Het systeem identificeert en verifieert vervolgens de persoonlijke identiteitsgegevens van jouw contactpersoon bij de andere partij (Know Your Customer – KYC).
  • De link tussen het bedrijf en de persoon wordt gecontroleerd.
  • De digitale oplossing verzekert ook de regelmatige controle van de bedrijfs- en persoonsgegevens, zodat je te allen tijde een groot betrouwbaarheidsniveau hebt over de identiteit van jouw zakenrelatie.

 

Werk kostenefficiënt en betrouwbaar

Als je bovenstaand proces manueel zou doorlopen, dan kost dit heel wat tijd. En aangezien time is money, ook heel wat geld. Maar het kostenplaatje wordt niet alleen bepaald door de tijdsbesteding van je personeel. Ook door het prijskaartje van de commerciële databases die je moet raadplegen om de identiteit van het bedrijf en de persoon te controleren. Die kosten verlaag je aanzienlijk door TruliUs in te schakelen.

TruliUs werkt niet met commerciële databases. Het platform werkt met beveiligde en gevalideerde zakelijke paspoorten, zeg maar een bedrijfsidentiteitskaart. De gegevens in het systeem zijn dus officieel goedgekeurd en geauthentiseerd door de bedrijven zelf, wat maakt dat ze steeds up-to-date en betrouwbaar zijn.

 

Blijf in lijn met wetswijzigingen

Regelgeving evolueert constant, niet in het minst als het over identiteitscontrole gaat. Een digitale KYC-oplossing verandert mee met elke wetswijziging, zodat je op elk moment voldoet aan de meest recente regelgeving. Op deze manier vermijd je boetes en eventuele reputatieschade.

 

Veilig identificeren en ondertekenen

In het hele KYC-proces, en ook nadien, zal je zakenrelatie allerlei documenten moeten ondertekenen, gaande van contracten tot wettelijke documenten of andere dossiers. Dergelijke documenten hoef je niet langer fysiek te laten ondertekenen. Het kan ook volledig digitaal. Met TruliUs kan je het document in een cyberveilige omgeving delen: alle gegevens worden versleuteld en pas na uitdrukkelijke toestemming gedeeld.

Bovendien kunnen jouw klanten en leveranciers nu ook documenten veilig digitaal ondertekenen met hun bedrijfsprofiel, dankzij TruliUs Sign, een nieuwe en unieke tekenmogelijkheid aangeboden door SignHere. Dankzij de integratie van TruliUs en SignHere kan je documenten ondertekenen op een digitale gekwalificeerde manier zodat de elektronische handtekening hetzelfde rechtsgevolg heeft als een handgeschreven handtekening.

 

Overtuigd? Test het vooral zelf en start vandaag nog je TruliUs-abonnement.

 

  • Deel
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Gerelateerde bronnen

Blog

Vier redenen waarom TruliUs de perfecte oplossing is voor jouw Know Your Customer-proces

De Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme verplicht heel wat bedrijven om de identiteit van hun klanten ...

Lees meerarrow right

Blog

KYC of KYB? Wat heeft jouw bedrijf nodig om veilig online zaken te doen met andere bedrijven?

Door de verregaande digitalisering van onze maatschappij doen steeds meer bedrijven zaken online.

Lees meerarrow right

Blog

Hoe bouw je vertrouwen op in een digitale economie?

Vertrouwen is de motor van de digitale economie die ons zekerheid biedt over onze zakenpartners. Hoe werkt het?

Lees meerarrow right